Legoland rocks!

Watson David Alex James Legoland Windsor

Två fullspäckade heldagar på Legoland i England med hela familjen. Vi bodde på Legoland Windsor Resort Hotel som ligger i själva Legoland. Ett 4-stjärnigt hotell som har precis allt för barnen. Rummen, receptionen, restaurangerna, poolen och lekplatsen är helt fantastiska och nästan allt är gjort i lego. Det kändes som ett Las Vegas för barn. Underhållning dygnet runt.

Legoland Windsor England

Spektakulära legobyggen överallt!

David Watson söner Legoand windsor

Vi bodde i Äventyrsrummet. Vi fick en dubbelsäng och killarna en våningssäng med egen tv med legofilmer dygnet runt. Deras sovrum låg också lite separat med en vägg i mellan oss men ändå samma rum vilket kändes perfekt. De fick känna sig lite stora, nästan eget rum på ett hotell men ändå var vi tillsammans. Väldigt bra och smart planerat.

Alex James Watson Legoland Windsor

I rummet fanns ett kassaskåp med ett hemligt kombinationslås. För att kunna öppna dörren måste man först lösa mysteriet. Inne i kassaskåpet fanns varsin legopresent till barnen.

James Alex Watson Legoland Windsor

Supercool idé! De tyckte det var väldigt spännande att få klura ut svaren på frågorna.

Legoland UK James Malin Watson

På Legoland startade vi med båtarna. Barnen fick själva styra och köra dom. Tyvärr gick vår båt sönder det första som hände men den blev snabbt reparerad och James och jag fick åka ett extra varv som plåster på såren och dessutom fick vi fyra snabbpass-biljetter som vi kunde använda senare om kön blev väldigt lång mot eftermiddagen. Något som skulle visa sig komma väldigt väl till pass.

James Watson Legoland UK

James älskade legobilarna. Även de fick barnen köra helt själva. Det gällde bara att hålla sig på rätt sida av vägen. Nu var vi ju i England och våra killar har fortfarande lite svårt att hålla reda på höger och vänster men det gick bra ändå.

Legoland Windsor UK David Alex James Watson

Det fanns så många saker att göra. Vi var där i två hela dagar och hann ändå inte med allt. Killarna älskade verkligen varenda sekund!

Alex Watson Starwars Legoland UK

OMG! Starwars-sektionen var helt suverän. Även jag som inte kan så mycket om Starwars kunde uppskatta denna spektakulära utställning. Stora figurer i lego, rymdskepp och andra konstellationer som öppnar dörrar, flyger, blinkar med ljus och olika effekter. Både killarna och David var i sjunde himlen!

David Watson Legoland Holiday UK

Denna attraktion var en stor hit. En u-båt som åkte genom fiskar och riktiga hajar. Usch! Läskigt men kul.

David Watson söner holiday Legoland UK

Så häftigt!

Legoland Holiday England David Watson söner

Missa inte denna åktur om ni åker hit!

Holiday Legoland UK Malin Watson söner

Figurer i lego vart vi än gick i parken. Så fint gjort.

Alex James Watson söner Watson Malin David Watson Legoland UK

Vi hittade även Morfar i parken! Alltid när vi leker hemma med storlego (duplo) så låtsas vi att den här legogubben är Morfar och nu hittade vi honom i Legoland. Så coolt.

Watson bröder Legoland UK Malin David Watson

Lite då och då stötte man på livs levande Legofigurer.

Legoland UK Malin David Watson Barn

Väldigt spännande tyckte killarna.

Malin Watson Semester UK Legoland

Magiskt att få uppleva allt detta tillsammans med barnen.

Alex James söner till Watson Malin David Legoland UK

Så här glada blev de för sina legopresenter!

Watson David söner Legoland UK

Minilandet var otroligt fint gjort. De hade byggt upp flera städer runt om i världen i enbart lego. Självklart var vi tvungna att ta en bild i London framför Big Ben. Staden som var vårt hem under flera år.

Watson Alex James Watson Legoland Windsor England

De här dagarna kommer vi att minnas så länge. Total njutning med hela familjen.

Watson David James Alex Legoland UK

Kilarna fick även bygga sina egna legogubbar. De fick välja tre stycken var som de fick köpa och ta med sig hem.

David Watson Starbucks Legoland UK

Till och med Starbucks fanns i parken. Ett måste för föräldrar som har barn med energi som aldrig tar slut!

Alex James David Watson Legoland UK

Brandbilen älskade de båda. Man fick köra brandbilen, hoppa ur, pumpa vatten och släcka branden, hoppa tillbaka in i bilen och köra tillbaka så snabbt som möjligt. Jobbigt men kul. Föräldrarna fick pumpa i bilen och vid branden och barnen fick så klart styra bilen och släcka branden!

Malin Watson söner Legoland UK

Jordgubbspaus! Överallt fanns det caféer och restauranger och måste säga att jag var imponerad över att det fanns både nyttiga och onyttiga alternativ. Det fanns någonting för alla och eftersom att det fanns så många ställen så blev det aldrig långa köer. Sååå skönt!

David Watson söner Legoland UK

Vi hade också tur med vädret eller kanske till och med lite för mycket tur. Första dagen var det mellan 32 och 34 grader varmt. Svettigt men härligt!

Malin Watson Alex Watson Legoland UK

Till båtarna gick vi tillbaka många gånger. Båda våra killar älskar båtar och att få kunna köra sin egen båt, precis som Morfar, det var speciellt!

Legoland Windsor Resort Hotel UK

Vi spenderade hela dagen på Legoland, fråm kl 09:30-18:00. Direkt efter det, när vi kom hem till hotellet, ville de bada i äventyrspoolen. Sedan middag och lek på hotellet. I restaurangen där vi åt bjöds det på underhållning. Lekplats och show för barnen. Sedan mys på rummet och legofilmer på kvällen. Enda problemet var att försöka få de i säng så att de skulle orka med nästa dag.

Windsor Legoland Watson Holiday

Jag kan verkligen rekommendera både Legoland och Legoland Windsor Resort Hotel. Det var dyrt men värt varenda krona. Barnen älskade både parken och hotellet. De ville bo där för alltid!